zaterdag 4 juni 2016

Open Kampioenschap Utrecht

De afgelopen tijd heb ik hier heel weinig gepost en toch wel wat toernooien gespeeld. Dit kwam omdat ik er simpelweg geen tijd voor had om elke ronde iets te posten. Nu ik weer wat meer tijd heb, zal ik proberen weer meer te posten!

 Dan over het toernooi zelf, na 3 rondes te hebben gespeeld heb ik 2 punten en ik heb voor vanavond een bye, 2.5 uit 4 dus.
  Gisteravond in de 1e ronde kreeg ik een typische Konings-IndiĆ«r waar ik sneller was met mijn aanval. Dat kwam omdat mijn tegenstander haast niks deed op de damevleugel en zo kon ik rustig mijn stelling versterken. Soms kon wit wel licht in het voordeel komen, maar dat was erg moeilijk om te zien. Uiteindelijk sloeg mijn aanval door en kon ik het met een paar tactische grapjes mooi afmaken!
 Vanochtend mocht ik gelijk op bord 2 tegen Sipke Ernst. Hij vermeed mijn Konings-Indisch met 1.g3 en ik kwam iets minder te staan. Dat was eigenlijk de hele partij zo en er was niet zoveel aan de hand maar uiteindelijk deed ik een aantal onnauwkeurigheden die fataal werden. Dit had ook veel te maken met de tijd, Sipke had op een gegeven moment nog 1u en ik nog 1min...
 De 3e ronde ging vrij soepel, ik besloot geen theoretische opening te spelen en ik won snel een pion. Toen ik een vrijpion kreeg stond ik al heel goed en ik wist ook nog een sterk stuk van hem te ruilen. Daarna won ik ook nog een kwaliteit en dus gaf hij maar op.

Klik hier voor de partijen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten