maandag 21 december 2015

Groningen ronde 1

Vandaag was de 1e ronde van het Schaakfestival Groningen. Het toernooi duurt van 21 tot en met 30 december. 24 december is een rustdag. Meer informatie is te vinden op www.chessfestivalgroningen.nl

Ik speelde met wittegen Robby Kevlishvili (2351). Een sterke jeugdspeler. Nadat ik goed uit de opening kwam, pakte hij gewaagd een pion mee. Daarna stortte zijn stelling vrijwel direct in. Ik speelde alleen niet de beste zet en het werd een enorme chaos. Ik kwam weer beter tot zelfs gewonnen te staan. Ik zag de winnende variant niet en het ging op en neer. Na een erg mooie combinatie van mij ontstond er een eindspel met een kleine kwaliteit meer voor mij. Ik had ook een vrijpion. Ik speelde alleen te passief en daardoor had ik wat kleine problemen. Toen ik eindelijk promoveerde moest hij noodgedwongen zijn loper geven voor de gepromoveerde pion. Er ontstond een eindspel met voor mij een paard 2 lopers en een koning en voor hem een pion een toren en een koning. Hij zette een val en ik pakte zijn pion. Daardoor kon hij zijn toren offeren voor mijn loper zodat hij met zijn koning een dubbele aanval op mijn andere loper en paard had. 
Een spannende partij die ik wel had moeten winnen. 1/2 1/2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten