woensdag 23 december 2015

2,5 uit 3!

Het gaat in Groningen erg goed! Nadat ik in de 1e ronde remise speelde, heb ik daarna 2 punten gepakt! Vandaag tegen de uit Duitsland FM Peter Wacker. In de voorbereiding had ik gezien dat hij veel verschillende openingen speelde. Tegen mij koos hij voor het Hollands. Ik speel daar een variant tegen waarmee ik veel succes heb. Zo ook nu. Ik kwam al snel beter te staan. De plannen van zwart werkten allemaal niet terwijl ik wel een duidelijk plan had: e4. Toen dat lukte stond ik dan ook heel erg goed. Ik gaf mijn voordeel echter weg door teveel met mijn dame te spelen i.p.v. mijn andere stukken erbij te halen. Ik dacht dat ik een kwaliteit won maar door een mooie zet van mijn tegenstander kwam hij daarna zelfs beter te staan. Dat zag hij echter niet. Ook door tijdnood. Ik won een pion en we kwamen een eindspel in. Daarna won ik nog een pion en daarna was de winst niet moeilijk meer. Zeker niet nadat hij een handje mee hielp. Morgen speel ik live op bord 3 tegen GM Sergei Kasparov!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten