woensdag 25 november 2015

Nederlands kampioen Rapid!

Afgelopen zaterdag was het NK Rapid. Het wordt altijd georganiseerd bij de TU in Eindhoven. De groepen zijn op geboortejaar en je hebt ook de groep U25. Ik speelde in de groep 2002. De 1e twee rondes won ik vrij makkelijk. In de 3e ronde moest ik met wit tegen Charlie Tang. Na een zijvariant in het Slavisch veroverde ik het loperpaar. Daarna maakte ik heel langzaam progressie totdat hij te ongeduldig werd en een pion weggaf. Daarnaast had hij ook tijdnood. Ik won daarna vrij gemakkelijk. In de 4e ronde speelde ik met zwart tegen Mick van Randtwijk. Het was een knotsgekke partij met heel veel fouten voor beide kleuren. Ik offerde een kwaliteit en had met nog een stukoffer groot voordeel kunnen bereiken. Ik speelde iets anders en hij kwam beter te staan. Maar toen hij de winst miste kon ik met mijn twee paarden zijn koning onder vuur nemen. Dat had ik kunnen belonen maar ik was te gortig. Daarna miste ik nog 1 kans. i.p.v dat hij met een mooi dameoffer mat kon zetten greep hij nogmaals ernstig mis. Helaas zag ik de winst niet en daarna was het uit. Daarna moest ik tegen Wolf Mestrom. Ik had weinig problemen vanwege een trucje in de opening. De laatste 2 won ik ook en Mick verloor in de laatste ronde van Charlie. Daardoor werd ik Nederlands Kampioen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten