dinsdag 10 november 2015

Laatste ronde

Iets later dan gepland schrijf ik nu nog wat over de laatste ronde! Ik speelde tegen een Amerikaan. David Brodsky. Ik had modern weer voorbereid en hij deed al gelijk een iets minder kritieke zet in de scherpe variant met f4. Toen hij het later ook nog dichtschoof stond ik al beter. Hij offerde een pion en dacht iets te hebben maar ik kon gewoon m'n toren door zijn dame laten slaan en kort rokeren. De grap was namelijk dat ik zijn dame kon vangen voor 2 torens. Normaal zijn 2 torens beter dan een dame maar omdat het een vrij open stelling was en hij was nog niet ontwikkeld. Daarnaast dreigde ik ook nog een kwaliteit te winnen en moest hij zijn koningsstelling verzwakken. Daarna was het niet zo moeilijk meer. Het WK zit erop en ik vind dat ik een goed toernooi heb gespeeld! Alle donateurs nogmaals bedankt! Het was een leuke en leerzame ervaring!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten