zaterdag 14 november 2015

JCC

Vandaag werden de 5e en 6e ronde gehouden van JCC (de meesterklasse van de jeugd). Ik speel altijd op bord 1 met messemaker. We hebben het vandaag goed gedaan! De 5e ronde speelden we tegen Moira Domtoren en wonnen we met 2.5/1.5. Omdat Casper Schoppen een match heeft in Amsterdam speelde ik tegen Joris Kokje. In onze partij kwam de fianchettovariant in het Konings-Indisch op het bord. Ik had zwart. Wit kwam beter te staan maar door een iets mindere zet stond het weer gelijk. Joris had wel een vrijpion en kon daar op een gegeven moment van profiteren. Maar door weer een mindere zet kon ik afwikkelen naar remise. In de 6e ronde speelde ik tegen Marijn den Hartog. Ik speelde iets wat erg ongebruikelijk is. Ik kwam beter uit de opening en na een fout won ik een kwaliteit. Daarna was de winst niet moelijk meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten